Hip hip for en lukket fest...

Så blev det den 8 marts - Kvindernes Internationale Kampdag...

DET SKAL FEJRES!!!

... Ej, men for da Fuck i skuret for en lukket fest!!!

Ser vi f.eks. på Kvindehuset i København, så fejrer de dagen (to dage forsinket d. 10/3) med et tætpakket og festligt program, med programpunkter såsom:

13.00 - 14.30: ”I Godots venteværelse”: Gritt Uldall-Jessen og Kajsa Dahlberg afholder reading af deres omskrivning af Samuel Becketts værk "Waiting for Godot", kombineret med en dagbog skrevet af feministiske aktivister under en bz-aktion i Umeå, Sverige i 1983. 


Godt, her er planen: Vi skal bruge 100 kvinder på 50+, der brænder deres bh, mens de mindes de gode gamle dage på Femø med kussetryk og kridtpiber...

Hvis det er kampdag, så vil jeg godt have lov til at melde mig ud!

Idealet må da være ÅBNE fester. Fester hvor der bliver kæmpet for frihed og lighed køn, racer, religioner og seksuelle overbevisninger imellem!

Og så kan de der ikke vil være med, tage til Femø, Umeå eller op i røven på sig selv(!!!)

...

Ja undskyld jeg bliver lidt vred. Men jeg tror bare ikke, jeg bliver en lykkeligere og mere fri ved at lukke mig inde og hylde fortiden. 
Det kunne være mega-sejt at blive chef. Men det vil jeg da kun have lyst til at være, hvis jeg var god til det - ikke fordi jeg tilfældigvis er kvinde og skal være med til at udfylde en kvote. 

(Meget mere elegant formuleret på Jacobines blog!)

Arg!!!... Nu ifører jeg mig sgu joggingsættet og sætter mig foran flimmeren i Al Bundy-stilling!

God kampdag - trods alt!

Kommentarer

Send en kommentar