Om at lege sommer

Så var det lige solen skinnede. Og så var det lige man så Karina opføre sig som en glad øko-ko, der bliver sluppet på græs (Uden yderligere sammenligning overhovedet!!!). Frem fra skuret kom det lille havebord med tilhørende stole. Kaffe på kanden, specialebøgerne i skødet og de store solbriller på næsen... Og mens jeg sad der - uden overtøj - var det da lige før jeg overvejede at smide den langærmede og lade som om sommeren endelig var landet...

Men hov, hvad er det der sker, når man lader sig forføre af forårssolen? Jo, jo... Snue, snue og atter snue. Hvor ofte er jeg ikke blevet fældet af forkølelsen fra helvede, fordi jeg tror, at når solen skinner i marts, er det helt fint at hoppe i sandalerne og de bare arme? Hvor ofte har jeg ikke hørt mig selv sige "Ah, jorden er da ikke det mindste kold - hvis jeg bare sætter mig på min jakke, så kan jeg sagtens sidde her i solen uden at sætte mit helbred på spil!!!"? Hvor ofte har jeg ikke brugt den første uge af april på at ligge underdrejet med snot i hele kraniet, fordi jeg har danset fandango med solen i marts?
Alt, alt for ofte!

Derfor besluttede jeg mig også for at beholde den langærmede og strømperne på. Og det viste sig, at man godt kan lege forår alligevel. Se bare her:





















Og selv hunden er svært begejstret for den der sol:

(Nej, han rullede sig ikke. Han lagde sig ganske simpelt ned på ryggen og spredte benene... og der ligger han endnu og viser hele pakken til solen... og naboen!)

Jo, vi er skam nogen der forstår at nyde livet...

(Og kom så med den der forårssnue, så vi kan få det overstået...)

Kommentarer