Det forsømte forår

Den gang jeg var en lille rookie på uni, havde jeg teaterhistorie. Det fag havde et pensum på pænt mange sider (Husker det som 1.000.000 - det var vist bare 6.000). Da vi kære små i maj måned skulle læse op til eksamen, var der varmt. Meget varmt. Solen bankede ned fra den smukkeste himmel, nogen nogensinde havde set. De lange lyse nætter inviterede til grillaftner og og måneskins-badeture. Men vi var standhaftige. Vi læste, øvede fremlæggelser og når det gik rigtig højt, var vi i Superkiosken overfor Statsbiblioteket og hente en lille sodavandsis eller på Uni Pizza og hente slatne kebabruller, når tiden endnu engang var løbet fra os. 
Da dagen for eksamen endelig oprandt havde vi planlagt det hele. Vi skulle lige negle den eksamen og så i kiosken efter en kasse øl og så ned og nyde friheden og sommeren i Botanisk Have. Eksamen gik fint. Oh du søde frihed! Ned i Botanisk... Lige da jeg havde åbnet min anden øl og nogen var kommet tilbage med en engangsgrill og en frisbee, mærkede jeg noget på min højre kind. En dråbe der faldt. Fem minutter senere stod himmel og jord i ét. Og det skulle blive august før sommeren endelig kom på besøg igen...

Efter en skøn pinse hvor solen har bagt og jeg endnu engang havde glædet mig til at komme ud og nyde sommeren efter endt aflevering, behøver jeg så at sige, at det er fredag jeg afleverer?!


Karma, du er og bliver en kost!!!

Kommentarer

  1. Svar
    1. Forhåbentlig jubii til aflevering og ikke til regnen?! :-)

      Slet
  2. Kunne ikke være mere enig - og harm! L*rtevejr!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at vide, at jeg ikke er alene :-) Men vi skal nok klare den Thilde. Der må da for pokker også være noget sommer til os!?

      Slet
    2. Det SKAL der være. Ellers går jeg i panik! Vi kan ikke have fyret hele sommeren af på én god pinse, kan vi?!

      Slet
    3. Nej vel?! Eller?! Ej, nu får jeg helt en klump i halsen....

      Vi må ud og danse en sol-dans!

      Slet

Send en kommentar