FOR ENDEN AF REGNBUEN, Nørrebro Teater...

’For enden af regnbuen’ er en sjov og publikumsinddragende forestilling med Tobias Trier i fuld flick flack som den noget flossede og afdankede crooner Kaj Bino. 

Den afdankede crooner og levemand Kaj Bino står ansigt til ansigt med publikum i endnu et comebackshow ved navn ’For enden af regnbuen’. Kaj er en charlatan, der guider publikum gennem en stormfuld rejse på livets landevej. Undervejs er det publikums dømmekraft, som afgør hvilke sange og anekdoter, der bliver vakt til live på scenen. Men Kaj har mere end underholdning i ærmet. Han har hemmelige planer om et nyt fællesskab, som toner frem for enden af regnbuen.
Foto: Horner Media
Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg havde forventet, da jeg, på en af årets foreløbigt varmeste forårsdage, satte mig til rette i foyeren på Nørrebro Teater til en gang syng-med-teater med Tobias Trier. Vel egentlig lidt hyggelig chit chat, et par sange og så ud igen og nyde den lune forårsaften. Det var så ikke helt det jeg fik, og tak for det. For det jeg fik, var meget sjovere. 

I ’For enden af regnbuen’ møder vi den noget afdankede Kaj Bino, der med guitar og rytmeboks har besluttet sig for at bruge sin tid på at underholde og gøre glad. Men langsomt gennem de 75min. show, bærer retorikken mere og mere i retning af vækkelsesmøde og vi opdager, at Kaj Bino er mere end bare lidt flodset i kanten.

Jeg er helt pjattet med Tobias Trier og hans musikalske evner og tekstbeherskelse, der kan få Jules Verne til at rime på stjerne. Det er sjovt og über banalt og han har også tilpas meget selvironi i sit portræt af den noget afdankede Kaj Bino, der er ude på at snøre os alle. Det hele bliver leveret med charme og glimt i øjet. Jeg synes dog desværre ikke, at selve dramaturgien og den konstante vekselvirkning mellem interaktion med publikum og sang helt kommer i mål. Det bliver for tidligt for tydeligt, hvad det egentlig er han er ude på, ham Kaj Bino. Det betyder, at hele seancen bliver lige lovligt lang i spyttet.

Men dermed ikke være sagt, at det ikke er sjovt. Spiller du som publikum med på præmissen og tør lade dig inddrage, så er ’For enden af regnbuen’ lige en forestilling for dig. Vil du hellere have lov at synke ned i sædet og lade dig underholde, skal du nok kigge dig om efter en anden forestilling.

’For enden af regnbuen’ spiller på Nørrebro Teater til og med d. 5. maj 2018 og varer ca. 75min. uden pause.

MEDVIRKENDE/MANUSKRIPT/MUSIK: Tobias Trier INSTRUKTION: Johan Sarauw 

Kommentarer